Ettårskontroll

För ett år sedan var jag på BF+12 och hade nästan gett upp hoppet att det skulle komma någon bebis. För att tänka på annat och få tiden att gå gick vi på bio och gick ut och drack drinkar. Två dagar senare låg jag på förlossningen och morgonen därpå tittade äntligen vår bebis ut.
 
Idag var vi till BVC för ettårskontroll och vaccinering av prinsen. Det var 2,5 månad sedan vi sist fick längd och vikt och idag, tre dagar innan sin första födelsedag, väger Aston 9,6 kilo och är hela 75 centimeter lång. Nästan plus fyra centimeter på längden så det var ett litet "skutt" på kurvan. Inte konstigt med all mat han stoppar i sig (det finns ingen botten i ungen), jag är lite förvånad över att han inte väger mer ;-)
 
Nu när vi närmar oss ettårsdagen med stormsteg är det svårt att inte tänka tillbaka på hur det såg ut för ett år sedan. Då var jag så höggravid jag bara kunde bli, bitter på att bebisen aldrig verkade vilja komma ut och ofantligt trött på alla frågor om inte bebisen hade kommit ännu. Ni som också har gått över tiden förstår nog vad jag menar. Idag är den här dagen för ett år sedan så avlägsen och svår att greppa. Tänk vilket fantastiskt år vi har haft!
1 Karin:

skriven

Åh vad mysigt minne:) Jag hoppas mitt sätter igånf av sig själv snart…)

Svar: Det hoppas jag också! Åh, snart är han här, så spännande!! Och snart sitter du själv där ett år senare precis som jag och undrar vad som hände, haha :-)
Sandra

2 Thilde:

skriven

Stora fina långa killen! Vet precis hur du menar, gick över 15 dagar med Benjamin o trodde jag skulle bli galen haha. Blir de nåt kul kalas? :)) kram

Svar: Men man blir ju knäpp av att gå över så länge! 40 veckor tyckte jag gick superfort, men de 15 dagarna över kändes nästan längre än resten av graviditeten... Det blir ett litet kalas med tårta och annat sött och gott till helgen! :-)
Sandra

3 Cuison:

skriven

Visst känns just ettårskontrollen som något extra speciellt? Man blir helt nostalgisk av att ett helt år har passerat. Kan inte förstå att jag i framtiden ska ha en 5åring som sen ska bli 10åring och sen tonåring. Man blir ju rörd för mindre.. :)

Svar: Men ja, det är något speciellt med just ettårskontrollen. Ett år liksom! Jag håller med dig, det är något som är ännu svårare att greppa, att våra små ska bli så stora!
Sandra

4 Amanda:

skriven

Så roligt!!:-) Jag tror att Viggo och Aston är lika stora, Viggo är nog något kortare!:-)

Kram

Svar: Jag har tyckt att de verkar ganska lika storleksmässigt! Det är ju inga giganter vi har fått i alla fall ;-)
Kram
Sandra

Kommentera här: