Vardagsstress

Aston har fattat tycke för att rita och tuschpennor som ger massor av färg är att föredra framför kritor. Tuschpennorna är bra "förstagångspennor" för små fumliga händer. De har en rundad tipp istället för spetsig som gör den lättare att rita med från alla vinklar och färgen är lätt att få bort från hud, underlag och kläder. Toppen!
 
Hej kära ni! Dagarna bara flyger iväg snabbare än jag hinner reagera och kantas med bara av jobb och pendling, känns det som. Ofta åker jag innan A vaknar och kommer hem strax före läggdags, eller som de två senaste dagarna så har han redan lagt sig när jag har kommit hem. Känns så himla trist att så stor del av dagen äts upp av pendlingen.
 
Jag tittar givetvis på andra jobbmöjligheter närmare för att slippa den långa pendligen men tyvärr så fungerar det ju inte så att jobberbjudandena kastas över en så att jag bara kan välja och vraka... Men jag ser detta ändå som en begränsad period och hoppas att det löser sig snart.
 
Detta bidrar till stor del att det för tillfället ekar en hel del här. Jag tar ofta inte ens upp datorn när jag kommer hem och den lediga tid jag har med A vill jag spendera med honom. Men det tror jag att ni förstår :-) Hepp hepp, nu måste jag krypa till kojs, egentligen alledeles för sent för imorgon ringer alarmet klockan 04.45 (!).
 
Vi hörs snart igen - godnatt!

Kommentera här: