Inskolad och klar

 
Åh, vilken härlig dag det har varit! Och en lika vacker dag verkar vi ha att vänta imorgon. Jag passar på att få i mig så mycket d-vitamin ur solens vårvarma strålar som jag bara kan, för nästa vecka är jag tillbaka på jobbet på heltid igen!
 
Nu är Aston alltså inskolad och klar. Det var så jobbigt att lämna honom imorse, han känner igen sig och förstår vad som ska hända redan när vi kommer till grinden till förskolan och blev hysteriskt ledsen. Så svårt att sätta på glada minen och vinka hejdå, även om jag vet att det går över fort. Dagen hade i alla fall gått bra och han hade även sovit gott en timme under vilan. När jag hämtade honom och vi skulle vinka hejdå till fröken så blev han återigen otroligt ledsen, han trodde antagligen att jag skulle lämna honom igen. Framöver är det ju A som kommer ha huvudansvaret för att lämna och hämta och jag hoppas att förskolan snart ses som en rolig plats att komma till.
 
Min sista mammalediga dag är på måndag så nu ska jag suga musten ur de sista dagarna må ni tro!
1 Sara - lifeinsingapore:

skriven

Åh så jobbigt! Är så glad att jag inte behövt läna på dagis än :-). Men det kommer ju även för mig...

2 Cuison:

skriven

Det brukar bli mycket lättare med tiden. Igår var första gång Noelle grät när jag skulle hämta henne från förskolan, helt enkelt för att hon ville vara kvar (!!). Innan har hon bara gråtit när vi har lämnat henne. Hon har ju gått i 2 1/2 månad nu så det är så lång tid det tog för oss innan hon slutade gråta vid lämningarna och vågade ta för sig fullt ut på förskolan. Men, skönt är det när det äntligen släpper!

Svar: Det är så skönt att läsa detta. Jag vet ju att du har skrivit hur tuff förskolestarten var för Noelle och er och det glädjer mig att läsa att det har blivit bättre! Alla säger ju att det blir bättre och det är jag övertygad om, jag hoppas bara på att det går fort!
Kram!
Sandra

3 Amanda:

skriven

Åh, gör ont i mig att läsa om lämningen. De fasar jag mest för inför starten.. Kram!

Kommentera här: