Att lämna

 
Jahapp. För en femtio minuter sedan lämnade jag Aston på förskolan och nu sitter jag här hemma och vet inte riktigt vad jag ska göra. Städa? Ta en promenad i solen? Bara ta det lugnt? Efter lunch ska jag hämta honom igen så jag har ett par timmar för mig själv.
 
Detta var min andra lämning under inskolningen, tredje gången han blir lämnad. Han blev superduperledsen när jag gick, men även om det gör SÅ ont i mammahjärtat så känner jag mig lugn. Det hade gått bra igår, han var ledsen (eller snarare arg) i 3-4 minuter och sedan var han glad resten av den 1,5 timme han var där. När jag kom tillbaka tittade han på mig med ett leende men ville bara fortsätta leka. Det kändes så skönt att han hade roligt och även om separationen är jobbig så ska det här nog också gå vägen ♥
 
Men de går fortfarande långsamt fram. Idag ska han få äta på förskolan för första gången och imorgon testa på att sova middag där. Tanken var ju att inskolningen ska vara klar imorgon (efter 2 veckor) men jag undrar det jag...?

Kommentera här: