Inför förskolestart...

stövlar - bisgaard · skalkläder - polarn o pyret · inneskor - bobux · byxor - petit bateu, h&m, zara · tröjor - next
 
Snart är det dags för Aston att börja förskolan. Visserligen har vi inte fått någon förskoleplats ännu, men eftersom vi har valt mars som startmånad och det är mitt i terminen så kan en plats dyka upp kort inpå. Så nu har jag börjat fundera lite på vad man egentligen behöver inför förskolestarten... Vi kommer säkert få en lista från förskolan men det är ju skönt att inte behöva köpa allt på en och samma gång. En del kan man såklart även införskaffa under tiden.
 
Mars är ju en lite lurig månad eftersom det är lite på gränsen mellan vinter och vår. Skalkläder/regnkläder och gummistövlar känns som ett måste att ha redo eftersom det inte går att förutspå hur vädret kommer vara. Astons garderob behöver även fyllas på med fler mjuka och lekvänliga kläder, då han börjar växa ut mycket. Ett par mjuka inneskor att ha på fötterna kan vara skönt på kalla golv. Sen var det ju det där med att namna allt... Namnlappar och namnnappar ska jag börja kika på.
 
Har ni några tips på något "måste" att ha inför förskolestarten?
1 Thilde :

skriven

Inga andra tips än de du redan kommit på själv :p åååh spännande!

2 Josefine:

skriven

De randiga byxorna med mjuk resår i midjan var fina! Älskar när de inte sitter åt på de små, så de kan röra sig fritt :)ja, det gäller att kitta upp dem inför förskolestarten. Min lille W ska inte börja förrän till hösten men jag har ändå börjat fundera på vad han behöver, hihi :)

3 BY TINA .se:

skriven

Så fint kollage!

Kommentera här: