Verkligheten springer ikapp

 
Nu har jag avklarat min första "arbetsvecka" och det har gått hur bra som helst. Jag börjar som sagt med att jobba två dagar i veckan under februari/mars innan det är dags att gå tillbaka och jobba heltid i april. När jag kom hem från jobbet i måndags blev plötsligt allt än mer verkligt. Där låg brevet med erbjudande om förskoleplats för Aston. Vi fick vårt förstahandsval vilket känns superbra! Med alla "skräckhistorier" jag har fått höra om hur svårt det är att få plats i Stockholm, särskilt mitt i termninen, så hade jag ställt in mig på en garantiplats lite för långt hemifrån...
 
Idag var vi och besökte förskolan och jag fick ett bra intryck. Men jag måste medge att det känns lite jobbigt i mammahjärtat att han ska börja skolas in om en månad. Var har all tid tagit vägen?! Nu måste vi sätta oss och försöka få en framtida vardag att gå ihop, utan att Aston ska behöva gå allt för långa dagar. Att jag pendlar till jobbet mellan Stockholm-Uppsala dagligen gör ju inte det hela lättare, men det blir nog bra till slut.
1 lisa:

skriven

Tiden bara springer iväg :) Men jag tror att han kommer gilla dagis, de lär sig mycket, inte alltid bra saker men ändå :)

Ska du jobba heltid?

2 Hanna Karlsson:

skriven

Vad skönt att ni fick förstavalet!

3 ellenojag:

skriven

Vad härligt att få ert första val <3 och visst blir allt så verkligt när det där brevet dyker ner i brevlådan! tiden går alldeles för snabbt, men man kommer ju rusktigt snabb in i den nya rutinerna också, med hämta/lämna!
ha en mysig helg <3

4 Amanda:

skriven

Det kommer säkert att gå toppen, du får skriva här hur det går!:-) Jag behöver lugnas inför V's start!;-)
Kram

5 Kristin /onlyfemale.se:

skriven

Grattis till förstahandsvalet. Minns precis din känsla, och det kommer gå så himla bra! Ibland går/känns det bättre snabbare men hursomhelst så kommer det att bli jättebra tillslut. Det är underbart att se utveckligen som barnen är med om tacklare förskolan. Kram

6 Kristin /onlyfemale.se:

skriven

Grattis till förstahandsvalet. Minns precis din känsla, och det kommer gå så himla bra! Ibland går/känns det bättre snabbare men hursomhelst så kommer det att bli jättebra tillslut. Det är underbart att se utveckligen som barnen är med om tacklare förskolan. Kram

Kommentera här: