Vardagen

Vardagen med att lämna, jobba, hämta, laga mat och lägga barn är igång...
 
Ja, det har ju ekat tomt här den senaste tiden. Det har varit lite mycket i livet med jobbstart, förskolestart och annat som kommer emellan i livet. Jag har inte riktigt haft tid eller ork att gå in och blogga. Det kanske kommer fortsätta eka litegrann mellan inläggen men jag ska se till att uppdatera så ofta jag orkar och hinner. Hoppas att ni har överseende med det ♥
 
Förra veckan började jag alltså jobba heltid, med pendling och allt vad det innebär. Samtidigt går Aston förkskolan och pedagogerna säger att det går bra även om han ännu blir otroligt ledsen vid lämning, men den "smällen" får A ta som är den som lämnar och hämtar. När jag kommer hem hinner jag bara äta middag innan det är läggdags för den lille i hemmet och det är inte ovanligt att jag själv också somnar samtidigt.
 
Dagarna rullar alltså bara på och det är väl det som kallas vardag. Nu jobbar jag två dagar till innan jag får lite ledighet och tid att faktiskt umgås med min familj. Det ser jag fram emot!
1 Thilde:

skriven

Ååh, jag för klump i magen när jag tänker på den dagen då jag jobbar igen och bara träffar barnen en stund innan läggdags :( snyft! Man borde få ha med barnen på jobb, eller alltid få sluta 14 men ändå fullt betalt till 17! Haha

Kommentera här: