Påskhelgen

Lycklig liten över sitt (rosa!) påskägg. Kläder, leksaksbil, musik-bjäller-skallra och tuschpennor låg det i ägget. Lycklig liten som får stå och spana på sina favoritfordon - bussar!
 
Jo, jag är medveten om att inläggen inte duggar tätt just nu. Livet kommer emellan och blogglusten går just nu på sparlåga. Man hade ju kunnat hoppas att en härligt lång påskhelg skulle få fart på det... Eller kanske inte. Vår påskhelg har förgyllts av magsjuka.
 
Natten mot påskafton vaknar Aston och kräks. Detta fortlöper under några timmar innan han däckar mellan oss och sover ända till halv elva på förmiddagen. När han vaknar är han dock pigg och alert och har normal aptit, som om ingenting hade hänt. De repar sig bra fort de små alltså, vi började fundera på om det faktiskt var magsjuka eller någonting annat. Till kvällen vågade sig min lillebror hit på middag (jo, jag hade varnat honom om förmodad magsjuka) och vi fick i alla fall en trevlig påskaftonskväll.
 
Eftersom Aston var fortsatt pigg igår så vågade vi oss ut i friska luften lite grann. Jag vet att man ska hålla sig inne 48 timmar men med en energisk ettåring och strålade väder är det ju sådär lätt. Dessutom var vi fortfarande inte helt hundra på om det faktiskt var magsjuka. Efter en härlig dag på Djurgården så landar vi hemma och ska äta middag. Jag börjar då få ont i magen, känna mig illamående och orkeslös i kroppen... Skippar middagen och lägger mig och vilar. Ett par timmar senare gör sig smittan även påmind hos Andreas.
 
Jodå, visst var det magsjuka. Även min lillebror insjuknade. Idag på annandag påsk skulle jag ha jobbat men nu får vi istället häcka inomhus ett par dagar och låta de där 48 timmarna gå... Men magsjukan till trots så har påskhelgen i övrigt varit bra, om vi ska positiva.
1 Cuison:

skriven

Åh, stackars! Magsjuka är det absolut värsta som finns! Hoppas ni repar er snabbt. Och vad fin han är, er lilla pojk, med påskägget på huvudet. :)

2 Sara - lifeinsingapore:

skriven

OH NO! Hoppas att det inte blev så farligt!

Kommentera här: