Ljuva helg

 
Vi blev tack och lov friska från magsjukan ganska fort. Nu lider jag mest av pollenallergi i stället. Jag brukar vanligtvis aldrig reagera på pollen redan under våren, utan min allergi brukar dra igång framåt sommaren när gräspollenhalterna är höga. Är det björk jag reagerar på i år alltså? Nåja, ska gå och köpa lite allergimedicin imorgon så hoppas jag att det hjälper.
 
Annars är det ju bara SÅ härligt att våren är här. Enligt SMHI fortsätter värmeböljan några dagar till innan temperaturerna kommer sjunka igen... Därför passar vi på och njuta för fullt nu under helgen! Idag tog vi en promenad på Djurgården, åt mjukglass och avslutade med ett glas och lite lek på restaurang Hasselbackens uteservering. Ja denna uteservering är alldeles perfekt för småbarnsfamiljer! Det finns en sandlåda med en massa sandleksaker och en liten lekstuga som bjuder in till lek för små ben som inte vill sitta stilla. Här kommer vi hänga mer i sommar! 
1 Sara - lifeinsingapore:

skriven

härliga bilder, nu längrar jag efter sverige!

2 Thilde:

skriven

Härligt ni är friska! Mindre härligt med allergi, testat att utesluta citronsyra e330 ur maten? Vet många som blivit av med sin allergi så :) kram

Svar: Jaså!? Nej det har jag inte testat. De senaste två åren har dock min allergi varit mycket mildare och jag har knappt behövt ta någon allergimedicin, till skillnad mot hur det var innan då jag både var tvungen att ta en spruta och receptbelagda mediciner för att överleva sommaren... Det kan ju visserligen ha berott på graviditet och amning och de hormonerna men jag hoppas ju på att det håller på att växa bort :) Vi får se hur det yttrar sig den här våren och sommaren, eventuellt så kanske jag testar ditt tips!
Sandra

Kommentera här: