Lediga dagar ♥

Bus, bus, bus! Den gamla röda dockvagnen från Brio är Astons absoluta favorit-leksak. Han kör rally med den genom lägenheten, släpar den över trösklar och leksaker och klädhögar för att få med den dit han vill. Jag funderar dock på att måla om den... Vit kanske? Eller ljusblå?
 
Idag har jag och Aston varit lediga från förskola och jobb. Så himla underbart och som jag uppskattar varenda minut av bus och stök nu när jag faktiskt får umgås med mitt lilla hjärta mer än typ vid läggdags... Eftersom vädret var så trist idag så körde vi på en inne-dag. Vanligtvis går vi varandra lite på nerverna när vi inte går ut någonting och Aston brukar lätt bli gnällig, men idag var både han och jag på solskenshumör hela dagen. Ni vet en såndär dag som man bara vill stoppa i en liten ask och ta fram när man känner sig nere, bara för att få känna den där lyckokänslan. Vi var nog båda glada över att få spendera fredagen utan några måsten.
 
Nu ska jag avrunda den här dagen och gå och lägga mig. Jag jobbar lite grann i helgen men sen är jag ledig även på måndag och tisdag, så nästa vecka har jag bara två arbetsdagar innan påskhelgen är här. Så skönt!
1 Thilde:

skriven

Jag hade målat ljusblå! :)
(Långt svar följer;)
Benjamin var/är lite halvseg med talet, kan alla ord, men med slang ;) på 1 års kollen kunde han väl typ mamma, pappa, välling. Sen kom några fler ord, men på 1,5 års kollen kunde han typ 10 ord, och de använde han ändå inte dagligen. Det är först nu senaste månaden jag tycker det lossnat ordentligt för honom och han babblar på om allt. Så oroa dig inte för Aston, plötsligt lossnar det ju, och han förstår ju er iaf :)

2 Cuison:

skriven

skönt med såna dagar! Och måla inte om den! Det kanske just är färgen i kombination med funktionen han gillar. Jag gjorde den tabben med Noelles boklåda hon älskade. Såfort den var ommålad ville hon inte öppna den igen. ;)

Svar: Tack för att du tipsar (varnar?) mig om det, det vore just en rolig tabbe att göra! ;) tror dock inte han bryr sig om färgen för han älskar vagnar av alla dess slag. I lekparken blir han alltid superarg när han när andra barn drar på parkens lära-gå-vagnar eftersom han tycker att han har mest rätt till dem ;)
Sandra

3 Thilde:

skriven

Nu ekar de igen!

4 Emma - mamma till lilla Ell:

skriven

Så härligt med sånna dagar! Känner igen det där med att liten lätt blir rastlös av att vara inne en hel dag. Men det kan ju vara så skönt ibland:) kram

Kommentera här: