Overalldjungeln

 
Igår var vi ute på stan för att titta på vinteroverall till Aston. Han ska få en overall av sin farmor och farfar i ettårspresent så nu kikade vi lite efter vad vi vill ha. Men vilken djungel det är, det där med overaller!
 
Efter dagens runda verkar det som att det lutar åt overallen från Ticket to heaven, som hade en härlig turkos färg vi båda gillade (den ser lite trist ut på bilden men i verkligheten var den superfin!). Jag har bara hört gott om Ticket to heavens overaller och denna har också fått högt betyg i olika tester.
 
När det kommer till vanliga kläder så är jag mer för jordnära färger och marinblått, men en vinteroverall tycker jag kan få ha lite färg i vintermörkret. Fast jag måste erkänna att jag även är lite sugen på Mini Rodini's marinblåa overall... Fick inte klämma på den idag och har lite dålig koll på hur kvaliteten är, men med vattenpelare på 8.000 mm så verkar det inte vara en helt dålig overall? Vet ni någonting om Mini Rodinis vinteroveraller?
 
Även overallerna från Molo tycker jag är fina med en kontrastfärg i dragkedjorna och i fodret, samt stjärnreflexerna på armarna. Polarn o pyret är ju alltid Polarn o pyret, vilket brukar innebära kvalitet ;-). Ja, nu har vi lite att fundera på. Vi får se vad det blir i slutändan!
 
Har ni fixat årets vinteroverall?
1 Thilde:

skriven

Funderar också på en från pop. Men velar också massor, känns dock som de e dags att köpa nu rätt snart :p

Svar: Men visst är det svårt? Ja, det känns som att det börjar bli dags att åtminstone ha inhandlat overallen snart... :)
Sandra

2 Sara - lifeinsingapore:

skriven

snygga, jag gillade polarns bäst :-)

vårt ovarll.problem är att vi bara behöver den i 3 veckor över jul. hoppas och håller tummarna för att det finns ngn vi kan låna :-)

3 Yohannas.se:

skriven

Tycker den från TTH såg jättefin ut, men som du skriver kan man ju såklart inte bara gå efter snyggheten ;) hihi.. Jag har aldrig köpt dyra overaller nya utan alltid begagnat - eller också som nu senast från Next (jättebra priser) men dem kan jag inte utvärdera än dock :p Vi brukar som regel åka iväg över vintrarna så då slipper man tänka på dyra vinterkläder :) hihi Väldigt bra :)

Svar: Åh, så skönt att åka iväg över vintrarna. Det hade passat mig! Inte min plånbok dock ;-). Jag hade också tänkt köpa overall begagnat men eftersom farmor och farfar har erbjudit sig att köpa en så blir det en ny :-)
Sandra

4 Yohannas.se:

skriven

Jooo klart det passar din plånbok, jag är INTE av det rika slaget om jag säger så! ;) Jag ska skriva ett inlägg om det snart har jag tänkt :)

Svar: Ser fram emot att läsa det! :)
Sandra

Kommentera här: