Lekland

Ni kan ju gissa hur fräsch den där snuttefilten är som han snuttar på varje dag ;-) haha
 
Idag testade vi på det där med lekland för första gången! Vi åkte till det relativt nyöppnade Lek och Bus i Nacka Strand, vilket paradis för de små. Självklart mer anpassat för lite större barn men dem hade en bebisavdelning där minisar kunde löpa (krypa) amok bland kuddar, stora legoklossar och bollhav. Aston trivdes som fisken i vattnet och var nog inte still en sekund. Det är gratis för bebisar under 1 år så det var en rolig gratisaktivitet att testa på.
 
Det som egentligen förde oss dit var att vi skulle träffa några mammor med barn i samma ålder som Aston, som jag har lärt känna genom Facebook. Jag är med i en grupp med mammor som fick barn i november 2012 runt om i Sverige och nu gjorde vi som bor i Stockholm slag i saken och träffades. Superroligt, det är ju alltid kul att träffa nya människor! Den där gruppen är förresten guld värd, att kunna ställa frågor om sånt man funderar över och dela med sig av sina upplevelser och erfarenheter. Alla är så himla goa och det är ingen som dömer någon annan, sådär som det lätt kan bli på diverse forum med mammor-som-alltid-vet-bäst på nätet... Nej, jag är himla glad för den här gruppen och dem visade sig vara precis lika underbara i verkligheten!
1 Karin O:

skriven

Vad roligt, en helt ny värld kan jag tänka mig!:)

2 Cuison:

skriven

Kul! Har länge varit nyfiken på att hitta ett lekland och bara släppa lös ungen ett tag. Hon har så mycket energi att det nästan är omöjligt att stilla hennes spring-omkring-begär här hemma. :)

Svar: Leta upp ett lekland och testa! Är övertygad om att lillan kommer älska det. Nu under hösten och vintern känns det som att man måste hitta lite olika aktiviteter där man kan rasta ungen ;)
Sandra

3 Maria:

skriven

Lek och bus i Nacka är toppen verkligen! :)

Sv: ja det är sådan frihet med körkort

4 Amanda:

skriven

Wow så roligt! Jag har tänkt på det där med lekland och när det är dags att testa, men det lät ju som om att ni hade riktigt trevligt redan nu!
Kram!

5 Amanda:

skriven

Wow så roligt! Jag har tänkt på det där med lekland och när det är dags att testa, men det lät ju som om att ni hade riktigt trevligt redan nu!
Kram!

6 Lisa:

skriven

Åh stora fina killen :) så kul!

KRAM

7 Tess:

skriven

Hejsan! Skulle du kunna vara så gullig och kika in på min nu aktiva blogg fylld med humor , kluriga gåtor , inredning och onödigt vetande Men så intressant ! :) http://tessvonolsson.blogg.se

8 jannice lindell:

skriven

söt!

Kommentera här: