Framtidstankar...

När jag promenerade genom Humlegården i måndags. Hösten är fantastisk vacker just nu.
(Jag finns på Instagram som @frokenargin)
 
Dagarna bara springer förbi, jag hinner knappt med! Det är onsdag idag (nu när jag skriver det här inlägget är det rent formellt torsdag till och med) och jag kommer knappt ens ihåg hur jag har fått de senaste dagarna att gå? Mamma-barn-träff, utomhuslek, jobbplugg, träning och lugnt hemmahäng. Ja, något har jag ju fördrivit tiden med i alla fall.
 
Jag börjar bli lite stressad när jag tänker på jobbet och hur föräldraledigheten börjar lida mot sitt slut. Nu kommer jag visserligen vara hemma tills Aston börjar förskolan i mars, men snart har jag tänkt börja jobba ett par dagar i veckan. Jag har blivit lite påmind om jobbet nu den senaste veckan, då jag har behövt plugga till en certifiering och dessutom har jag fått söka om ett par tjänster på grund av att det omorganiseras en hel del på min arbetsplats. Jag trivs så bra med att vara hemma med Aston, men samtidigt vet jag att det kommer bli bra även när jag börjar jobba. Då är det bara det där vardagspusslet som vi behöver få ihop. Nu blev jag nervös inför att lämna Aston på förskolan också. Jag tror jag måste lugna ner mig lite, det är trots allt fem månader kvar... :-)
1 Hanna Karlsson:

skriven

Jag tror det kommer bli jättebra. :-) Ta det lugnt och njut. Som skrivet det är ju långt kvar. :-)

Svar: Ja, det är klart det kommer bli bra :-) Jag tror bara jag har lite "ångest" över att jag alldeles snart ska börja jobba lite grann och därför inte bara vara hemma på heltid... Året har ju gått så fort!
Sandra

2 Sara - lifeinsingapore:

skriven

Usch, jag vet!!!! Jag har börjat fundera lite på att skaffa mig ett jobb här i Singapore och jag vet inte ritkgit om jag gillar tanken... jag älskar att vara hemme med alma. Men, en dag "måste" man ju ut där igen :-)

3 sanna hyvärinen:

skriven

Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig och kanske även lämna en kort motivering om du gillar mitt hår! Kram!
https://hairicons2013.com/sv/entry/87/


/ WWW.FASHIONJOINT.SE

4 Lisa:

skriven

Njut du har en bra tid kvar :) men jag är så nöjd med att jag lät Nelson börja i relativt god tid på dagis. Han älskar det när han är där, lite ledsen när man lämnar men går över snabbt.Sen har jag knappt jobbat något så känns fortfarande som jag är mammaledig, hihi

Kram

Svar: Vad skönt att Nelson älskar att vara på dagis och vilken lyx att du inte har behövt jobba så mycket! Jag har nog bara lite "ångest" över att jag alldeles snart ska börja jobba lite grann och inte längre bara vara hemma på heltid. Men det blir roligt (och nyttigt) för Andreas att få vara hemma mer med Aston själv också :-)
Kram
Sandra

5 Cuison:

skriven

Just sådär gick jag runt och oroade mig hela tiden förut men nu, två månader innan min dotter ska börja förskola, så längtar jag verkligen. Längtar efter att få umgås med vuxna människor och att få lite avlastning. Dessutom känns det på tiden att ungens får lite mer mental stimulans än att bara leka med sin mamma hela dagarna. :)

6 Cuison:

skriven

Just sådär gick jag runt och oroade mig hela tiden förut men nu, två månader innan min dotter ska börja förskola, så längtar jag verkligen. Längtar efter att få umgås med vuxna människor och att få lite avlastning. Dessutom känns det på tiden att ungens får lite mer mental stimulans än att bara leka med sin mamma hela dagarna. :)

7 Amanda:

skriven

Usch, jag har också ångest över det därmed förskola, trots att vi inte planerar att börja med det på ett tag!

Kram!

8 frida:

skriven

ja det e inte lätt. men vilket fint namn. aston. urgulligt=)

Svar: Nej, man växer ju lite ihop med barnet ;-) Tack så mycket!
Kram
Sandra

9 Amanda:

skriven

Jag planerar att vara hemma fram till nästa höst med Viggo, men det kanske blir M som tar de två sista månaderna!:-) Ett pussel det där.. Kram!

10 Frida:

skriven

Det blir säkert hur bra som helst ska du se:)

Kram

11 ellenojag:

skriven

Ja tiden går alldeles för snabbt, men 5 månader är länge, njut!! men förstår din ångest, jag var likadan.. men sen kommer man snabbt i det där vardagspusslet <3

Svar: Ja, jag försöker njuta så mycket jag kan! Det är väl just det att jag kommer börja jobba lite smått nu inom kort som har gett mig lite ångest... Men jag vet att det kommer bli bra! :-)
Sandra

Kommentera här: