Junibacken och borttappad favorit...

Några mobilbilder från dagen. Nästa gång får jag nog ta med systemkameran...
 
Imorse ställde jag klockan på sju och väckte min lilla sömntuta vid kvart över åtta innan vi skulle gå hemifrån, för vi hade bokat en lekdejt med några barn+mammor från mammagruppen på Junibacken!
 
Junibacken var toppenmysigt, en helt egen liten värld och massor att upptäcka för de små. Aston kröp runt som en liten virvelvind och hade hur roligt som helst. Här kommer vi definitivt hänga fler dagar under hösten och vintern. Det känns roligt när man hittar fler aktiviteter att göra nu under den kallare årstiden, det behövs verkligen. Att sitta hemma hela dagarna med en aktiv (och trotsig! ska man vara trotsig redan i den här åldern?) ettåring är totalt omöjligt.
 
Efter lekstunden däckade såklart alla små direkt i sina vagnar så vi gav oss ut på en långprommis och tog sedan en sväng in på ett köpcentrum. När jag kom hem upptäckte jag att Astons favoritsnuttefilt var borta! När han hade vaknat hade han alltså kastat ut den någonstans och jag hade ingen aning om vart. Alla ni mammor vars barn har en favoritsnuttis kan nog förstå min skräck, för vi har inte skaffat oss någon extra... Så hela lilla familjen gav sig ut på snuttefiltsjakt och tack och lov så fick vi tillbaka den inne på Åhléns där den underbara personalen hade tagit hand om den. Tack! Slutet gott, allting gott... ;-)
1 Maria:

skriven

åh vad mysigt med junibacken! har tänkt åka dit med liam nästa sommar :)

Kommentera här: