Det årliga pepparkaksbaket

Instagrambilder från gårdagen. Mitt duktiga jag lyckades förstöra minneskortet till kameran igår så ni får hålla till godo med Instagram- och mobilbilder tills jag har skaffat ett nytt minneskort...
 
Igår var det alltså dags för det årliga pepparkaksbaket. Det var vi (jag, A och Aston), min mamma, mina två bröder, min mormor och min moster och sambo + deras fem barn i åldrarna 8 månader till tio år som träffades för att baka tillsammans. En stor sats hemmagjord pepparkaksdeg som enligt receptet ger ca 800 pepparkakor, men riktigt så många blev det inte eftersom en del deg åkte ner i våra magar också ;-)
 
Det blev en mysig och lyckad bakdag som avslutades med middag tillsammans. När vi var hemma igen blev det förstås adventsmys med glögg och de nybakade peppisarna!
 
I övrigt så har jag väldans ont i munnen sedan ett par dagar... Det är en av visdomständerna som gör sig påminda att de vill komma upp. Det gör ont att gapa och är jobbigt att tugga och smärtan strålar även ner i en del av halsen. Jag tror att det bara är vanlig "växtvärk" som kommer ge med sig, men om det inte blir bättre inom några dagar får jag väl bege mig till tandläkaren och be dem ta en titt.
 

Kommentera här: