Raspberry

Onsdag idag och dag innan löning för många. För mig känns det mer som torsdag, eftersom jag jobbade i söndags, och jag får vänta ytterligare en dag innan min lön trillar in på kontot (dock en dag tidigare än vanligt, woho!).

Denna vecka har som vanligt präglats av jobb. Andreas har kommit upp och hälsat på och myst lite med mig i söndags och igår, annars har inte mycket hänt här i Uppsala - mer än lite schizofrent väder som inte riktigt kan bestämma sig för om vi ska ha varmt, kallt, snö eller sol. Själv hoppas jag på att våren kan komma igång på riktigt. Men jag är en välkänd väderpessimist som är övertygad om att vår blir det inte förrän i maj. Relistisk kallas det.

Det har varit en tv-kväll för mig idag, men vad gör man annars när man bor själv? Djurgården vann ytterligare en match mot Brynäs och leder nu med 3-1 i matcher, en vinst till och vi är i semifinal. Härligt, härligt! På kvällarna blir jag ofta sugen på att småäta någonting och på den senaste tiden blir det ofta en del onyttigheter. Jag känner att jag måste försöka hitta något substitut till allt det onyttiga, för tyvärr tror jag det blir svårt att sluta helt. Att äta någontting blir lite av en sysselsättning när man sitter själv hemma, det har ingenting med hunger att göra. En skål med vaniljyoghurt med osötade hallon till blev mitt kvällssnacks ikväll. Gott och bättre än godis!

Yoghurt med bär är tillräckligt sött för att mätta mitt kvällssug - inte sockerfritt men bättre än godis!

1 Linda:

skriven

Vad gott det där såg ut!

Kommentera här: