'Cause I'm so much more than meets the eye

Imorse var jag lagom trött och ville verkligen inte gå upp från den varma sängen när klockan ringde. Jag snoozade och somnade om några minuter och under dem minuterna drömde jag att jag var sjuk, hade feber och inte kunde jobba. Önsketänkande?? Jag var dock inte sjuk när jag vaknade igen utan det var bara att släpa sig till jobbet...

Annars har det bara varit en seg dag idag. Segt på jobbet och segt hemma. Nu sitter jag och ser på när damkronorna möter Finland i bronsmatchen. Just nu står det 2-2 med åtta minuter kvar... Får se hur det slutar, men jag tippar på finsk seger.

På tal om ishockey så är jag inte det minsta förvånad över att Sverige förlorade mot Slovakien idag. För min del var det väldigt väntat. Det var mycket prat och inställning om att Slovakien skulle bli en enkel match, en passersträcka till semifinalen då vi skulle få tuffare motstånd. Det påminner mig om mentaliteten i OS 2002 när Sverige förlorade kvartsfinalen mot Vitryssland... Ja, den matchen och Salos tabbe minns vi ju alla tyvärr, men innan den matchen var alla också så inställda på att det skulle bli en enkel match. Med en sådan inställning vinner man inga matcher - och vi alla vet väl att Slovakien är ett bra lag?!

Foto: Jag

Kommentera här: