Finbesök 22-23/7

Det har ekat lite tomt här de senaste dagarna. Min fina Miccan har ju varit på besök i två dagar och jag har ägnat all min lediga tid åt henne!

Miccan kom upp i onsdags kväll strax efter att jag hade slutat jobba. Efter ett snabbt besök på Hemköp började vi spela kort - Mulle. Vi spelade praktiskt taget Mulle konstant både hela onsdag och torsdag kväll, vi måste vara de enda idioterna som kan spela så mycket utan att tröttna. Utom möjligtvis pokerberoende (hm, mulleberoende??).

Till middag blev det ugnsstekt lax med färskpotatis och tzatziki och ett par glas gott vitt vin till det. Detta följdes upp med en halv melon vardera och som grädde på moset blev det té och hårt tunnbröd (man kan ju inte bryta en tradition). Jo, nog blev vi mätta och belåtna allt.


Lite mat...


...och lite melon

Under torsdagen gick jag upp tidigt medan Miccan kunde ligga kvar och lata sig i sängen. Men inte länge ;) Jag lämnade nycklarna hemma för att hon skulle kunna lämna lägenheten om hon ville, men på nyckelknippan satt även skåpnyckeln till jobbet där jag har alla mina saker. Hoppsan... Så Miccan var gullig och pallrade sig upp och lämnade nyckeln till mig :)

Efter jobbet mötte jag upp Miccan för att se på skooor, har länge haft ett sug efter det (fast när skulle jag inte ha det?) Och visst kom jag hem med ett par nya älsklingar! I'll show you later. Väl i lägenheten möttes jag av fyra inslagna paket! Miccan hade köpt födelsedagspresenter till mig i efterskott, så jäkla gulligt! I paketen låg tre té-burkar med olika téer till samt en bok med 200 pastarätter. Perfekt!


Presenter av Miccan!

Kommentera här: