Student

Under dagen idag har jag befunnit mig på Uppsala Universitet med anledning av att jag ska läsa en kurs i höst. Det är Juridisk översiktskurs (JÖK), 15 Hp, som läses på 50% på distans via internet.

Vi blev indelade i flera grupper och jag hamnade i en grupp med två tjejer och två killar (varav en äldre man, inte så relevant) som ska göra alla seminarier tillsammans med kontakt via internet och telefon. Utöver det är det ett individuell projektarbete och tentamen som ska göras.

Kursen verkar spännande och det ska bli kul att se hur det går att samarbeta med en grupp på distans. Det drar igång direkt och första seminariet ska vara inlämnat på torsdag den 3/9. Jag får se hur jag ska kombinera detta med jobbet, förmodligen behöver jag gå ner lite i arbetstid om jag ska ha någon fritid över utom jobb och plugg! Men det blir nog inga problem, fördelen med att läsa på distans är att man kan göra uppgifterna när man vill utan att ha några fasta tidpunkter att passa.


Nu ska jag börja bege mig mot Stockholm och hem till familjen. Där är det kaos i form av städning då huset ska fotograferas på måndag inför försäljning!

Kommentera här: