Mello och misslyckad hjärtekaka

 
Hej vänner!
 
Vi har haft lite problem med nätet i veckan så jag har inte riktigt orkat bemöda mig med att blogga, men ni är väl å andra sidan vana med mina små "pauser" nu. Den här veckan har i alla fall i det stora hela varit bra. Jobb, mamma-barn-häng, hemmamys och lite träning - en helt vanlig vecka alltså.
 
Ikväll har vi bänkat oss framför mello (jag erkänner: jag gillar ju såna där folkliga tramsgrejer) och jag tog mig an att baka en kladdkaka. I form av ett hjärta till och med. Tanken var ju god och det ser ju fint ut... men skenet bedrar. Jag råkade hälla i för mycket salt så den smakade... ja, salt. Jag använde min mobil för att läsa receptet och då den är alldeles sprucken misstog jag en halv tesked för en och en halv tesked. Visst reagerade jag på att det lät väldigt mycket men tänkte att det är ju gott när saltet balanserar det söta så jag "litade" på receptet. Bättre lycka nästa gång ;-)
1 Annika:

skriven

Mums :)

Kommentera här: