Snabbvisit i Helsingborg

Även om jag hade kameran med mig så låg den nedpackad nästan hela tiden. Dessa bilder var de enda som knäpptes, på en uppdukad brunch och Aston fullt fokuserad på att äta våffla.
 
I fredags flög vi + 4 andra familjemedlemmar som sagt ner för en snabbvisit i Helsingborg för att överraska och fira A's syster som har fyllt 30 år. I förra inlägget skrev jag att hon hade fått reda på att vi skulle komma, men det var bara en missuppfattning som A hade fått när han hade pratat med henne. I själva verket trodde hon att hennes man hade bokat flyg åt dem upp till Stockholm på kvällen, men vid klockan 13.30 stod vi utanför hennes dörr och möttes av en chockad, nyvaken och gravid nybliven 30-åring.
 
Det var ett kort men intensivt besök, väldigt roligt och uppskattat av alla. När vi kom fram bjöds vi på en braklunch och fick även se värdparets nya, fina lägenhet. Till kvällen åt vi en god middag på en italiensk restaurang (Aston var inte den ultimata restauranggästen sådär mitt i sin normala läggningstid, så det var ju tur att han somnade lagom tills förrätten serverades). Innan det var dags att flyga hem blev vi bjudna på brunch i värdparets lägenhet igen, vi hade dock lyckats glömma bort detta så vi hade vräkt i oss hotellfrukost precis innan. Mycket mat alltså och detta uppskattades nog allra mest av Aston. Han är ett riktigt litet matvrak och tar alla chanser man kan få att äta, ja, vad som helst.
 
Astons första flygresor gick för övrigt helt okej. På ditvägen var han otroligt trött så han höll en skrikfest i tio minuter innan han däckade i min famn. Hemresan gick bra, men vilken soon-to-be ettåring vill sitta stilla i knät om så bara för en timme? ;-)
1 Amanda:

skriven

Åh så härligt med en liten minisemester i vardagen! Jag kan tänka mig att ni haft det mysigt! Bilderna är otroligt fina! Får man fråga vilken kamera du har?
Kram!

2 ellenojag:

skriven

Det var verkligen ingen dålig brunch det där, ser magiskt ut ju!

ja visst var HM skjortan fin, dem kan dem också ibland ;)

Svar: Och utanför bild fanns även korv, bacon, smoothie och annat! Man blev ju mätt bara av att titta på det ;-)
Sandra

3 Amanda:

skriven

Ja visst var där mycket fint!:-)

Det får nog bli kamera-jakt i helgen!:-)
Kram!

4 Cuison:

skriven

Åh, jag fasar när du skriver att "vilken ettåring vill sitta still i en hel timme?" för i december drar vi iväg på en 14 timmars resa till Thailand. Tror att jag kommer storkna så rädd jag är för den resan! Skönt att allt gick bra för er dock. ;)

5 Cissi:

skriven

Men så gott det där ser ut! :)

6 Celine:

skriven

Fina bilder! :)

7 Bloggande 4barnsmamma:

skriven

Ser super gott ut det där! Och vilken liten goding:)

8 Karin:

skriven

Vad mysigt:)

Kommentera här: