Solig dag, ny solhatt

 
Vilken härlig dag det blev! Efter att ha kollat vädret igår kväll så väntade jag mig en mulen dag, men tji fick jag! Vi startade dagen med sista bokade träffen med mammagruppen på BVC. Idag stod barnsäkerhet och olycksfall på schemat, nyttigt och lärorikt. Efter gårdagens olycka kändes det verkligen aktuellt. Eftersom solen sken så gick vi mammor (och bebisar såklart) sedan vidare till en park i närheten där vi satte oss för att äta lunch och fortsätta umgås.
 
Därefter gick jag och Aston på solhattsjakt. Vår lillkille har som jag nog tidigare nämnt ett väldigt litet huvud så det där med att hitta en fin, passande solhatt har varit allt annat än lätt. Och inte blir det bättre av att det är väldigt utrensat på detta i butikerna. Vi kom i alla fall hem med en solhatt från Polarn och pyret som får duga. I minsta storleken för "1-2 månader", till grabben som blev 6 månader i tisdags, haha.

Kommentera här: