Det som inte får hända

Mammas värdefullaste, älskade lilla kille i badet tidigare ikväll.
 
Ikväll hände det som inte får hända... Aston trillade ner från soffan med huvudet före i golvet (mattan). Under ett kort, ouppmärksamt ögonblick när han låg på soffan och det var dags för pyjamasbyte så tog han spjärn med fötterna och kastades bakåt. Så lätt hänt men herregud vad man klandrar sig själv. Jag har korat mig till årets sämsta mamma, även om jag egentligen vet att samma sak händer många föräldrar någon gång...
 
Tack och lov så gick det bra. Fallet dämpades förmodligen av babysittern som stod nedanför, han skrek bara en kort stund och sedan var han lika glad och sprallig som vanligt igen. Efter konsultation med sjukvårdupplysningen så ska vi varje timme i natt kittla honom under fötterna för att se så att han reagerar, samt vara uppmärksam på om han börjar kräkas...
 
Jäklar så värdelös man känner sig :-(
1 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

så obehagligt när sånt händer! skönt att det gick bra ändå

Svar: Ja man blir ju så rädd och hinner tänka det värsta. Men Aston är helt opåverkad så känner mig lugnare nu :-)
Sandra

2 Lisa:

skriven

Hej fina sandra!

Du är absolut inte någon dålig mamma, det händer så fort en liten olycka med de små nu. Det går på en sekund, men jag vet hur du känner dig. Nelson busar hela tiden och drar ner grejer på sig själv och blir ledsen.

stor kram på dig

p.s Du verkar vara en toppen mammma <3

Svar: Tack underbara du för dina fina ord, det värmer! Som du säger så går det så fort och man blir så rädd när en olycka händer. Aston är helt opåverkad så nu känner jag mig lugnare.


Förresten, har du hunnit med att skicka ut lösen till bloggen? Har inte fått något så tänkte kolla om du har missat mig eller om du helt enkelt bara inte har hunnit med det? :-)

Kram!!
Sandra

3 Jeanette:

skriven

Du ska absolut inte klandra dig själv! De är så snabba de små och även om man försöker ha koll på de hela tiden så händer olyckor så lätt. :(

Svar: Tack för dina ord! Det är precis som du säger och denna gången gick det ju bra. Det var mest mammahjärtat som tog stryk, Aston var helt opåverkad efteråt :)
Sandra

Kommentera här: