Skärtorsdag

 
Glad påsk, kära ni!
 
Har ni fått besök av några påskkärringar eller själva förätit er på godis ännu? Jag har ägnat dagen åt att städa och påskpynta lite smått här hemma med påskris, fjädrar, tulpaner och påskliljor. Jag köpte även en stor påse godis att kunna bjuda de små påskkärringarna och påskgubbarna på. Vanligtvis brukar jag alltid glömma bort det och vågar inte öppna dörren eftersom jag inte har något att bjuda på, men i år så skulle jag minsann vara förberedd!
 
Eftersom jag för en gångs skull faktiskt har godis hemma kom det såklart bara en liten grupp med söta barn med rosiga kinder och ditmålade fräknar och plingade på dörren. Trots de fula korten (men kom igen, lite mer kan man väl ändå anstränga sig än två gula post-its med "glad påsk"?!) så lät jag dem plocka så många bitar godis de ville. Men jag lovar er att resten av godiset inte går till spillo, jag ställer upp och äter resten ;-)
1 sara:

skriven

wow, impad av att du kom ihåg att ha godis hemma! det har aldrig jag lyckats med :-)

Svar: Och det var nog första gången jag kom ihåg det, med lite hjälp av en bild på Instagram får väl erkännas ;-)
Sandra

2 Anneli:

skriven

Ja haha det va lite småtråkiga påskkort, kommer ihåg när jag själv var liten så tyckte man ju att det var så skoj att försöka få korten så fina som möjligt, ritade små kycklingar och annat påskigt ;-)

Svar: Ja precis, att rita fina kort vad ju halva grejen tyckte jag! :)
Sandra

3 Lisa:

skriven

post-it lapp, ja ett vykort eller en teckning kunde de väl iaf ha gjort. Är det bara godiset som det är fokus på numera.

kram

Svar: Ja det verkar nästan så, trist!
Sandra

Kommentera här: