Tre fantastiska månader med dig

Mössan på bilden hade pappa Andreas på sig när han var liten ♥
 

Idag fyller min älskade, underbara Aston hela tre månader!
 
Det är så självklart att han ska finnas här hos oss, men precis som alla småbarnsföräldrar tjatar om så går tiden så otroligt fort - var det verkligen tre månader sedan vi låg där på BB?! Jag har inte nämnt någonting om min förlossning här tidigare, men jag tycker att den var oförskämt bra (precis som min graviditet). Vi åkte in "akut" pga en (ofarlig) blödning och fick vara kvar eftersom jag ändå skulle bli ingångsatt morgonen därpå, samtidigt startade värkarbetet av sig själv. Eftersom jag hade fantastisk hjälp direkt på plats så kunde jag få smärtlindring så snart värkarna började göra riktigt ont vilket gjorde att jag inte behövde uppleva många minuter av jobbig smärta (epiduralen är en gudagåva). Det tuffaste skedet för mig var krystandet som tog 30 minuter och så fick vi äntligen träffa vårt lilla mirakel den 28 november 2012, klockan 08.14! Se där, nu fick ni en förlossningsberättelse i snabbversion också.
 
Dagen till ära firar vi med ett besök på BVC för tremånaderskontroll och vaccination. Behöver jag nämna att jag är nervös? 
1 Linda:

skriven

Grattis Aston!
Vilken fin bild :-)

Klart besöket kommer gå bra!
Tror det är värst för föräldrarna när det är dags för spruta, men vet verkligen hur du känner. Kramar i massor till er!

Svar: Tack!
Ja det är klart att det var värst för mig ;-) Jag hade med mig Andreas (som inte är lika blödig som jag) som fick hålla Aston när han fick sprutorna. Tur att dem glömmer bort det fort, de små :-) Kram vännen!
Sandra

2 Lisa:

skriven

Ljuvliga bilder på finaste Aston :)

Hoppas det gick bra hos bvc!

stor kram

Svar: Tack! Det gick bra, mycket gråt när han fick sprutorna och lite tårar i mina ögon. Men han glömde fort och har mått bra sen dess :) Kram!
Sandra

Kommentera här: