Sista sommardagen?

Nio månader gammal idag!
 
En kall novembermorgon när den första snön lade sig över Stockholm så kom vår lilla buse till världen. Det är idag nio månader sedan och det sägs att det här var sommarens sista riktiga dag, nu är hösten på intågande. Vi får väl se om det stämmer. Niomånadersdagen spenderades i alla fall ute i det gröna i 25 gradig värme med den jämngamla kompisen Albin och hans mamma. En riktigt härlig dag!
 
Så nu ska alltså hösten vara på väg... Förlåt, men även om den här sommaren har varit alldeles fantastiskt så känner jag mig inte helt färdig med sommaren. Jag hoppas att vi kan få bjudas på några fler varma sensommardagar. Missförstå mig rätt, jag tycker om hösten men för egen del kan den få dröja bara liiite till. Jag tror dessa känslor har att göra med att jag inte går tillbaka till något jobb nu efter sommaren/semestern, utan kommer fortsätta vara mammaledig ett tag till. Det blir liksom inte den där nystarten som hösten brukar ge. Sommaren har dessutom varit den bästa tiden under mammaledigheten (hittils!) så jag vill väl dra ut på det härliga lite till :-)

Kommentera här: