Dagens.

Dagens skratt fick jag i ett kundsamtal på jobbet idag. Det är inte bara kunder som har frågor om e-legitimation och hur K4-blanketten på deklarationen ska fyllas i denna vecka, utan även folk som vill att vi ska kolla så att deras betalningar har gått iväg och så vidare.

En 25-årig kille ringde in och frågade om jag kunde hjälpa honom att gå igenom hans senaste transaktioner då han inte hade tillgång till dator. Jag gick igenom dem en och en, när jag hade plöjt igenom lite kortköp kom jag till en insättning på 300 kronor. Han kände inte igen insättningen och bad mig läsa kontoutdragstexten.

"Knulla mig!" fick jag läsa upp.

Ännu roligare var det eftersom han fortfarande inte hade en aning om vem insättningen kom ifrån. Men både han och jag fick oss ett gott skratt i alla fall, haha.

Kommentera här: