Under semestern

Jag har ju semester, därav blir bloggen lite lidande. Har mestadels umgåtts med Andreas och eftersom han sitter vid datorn hela tiden så blir det inte mycket datortid för mig. Kan ju blogga från mobilen också, men näe...

Sedan min semester började har inte vädret varit någonting att hurra för. Inte en enda dag att få ligga ute och sola och bada! Eller nu ljög jag lite, jag var ute och seglade ett par dagar förra veckan och då blev det sol och bad en dag i alla fall. Men jag är ändå väldigt avundsjuk på alla som hade semester veckorna innan, när jag jobbade.

Fint väder är trots allt lite av en förutsättning för att man ska vilja hitta på saker. Det jag har gjort hittils under mina lediga dagar är segling två dagar och Gröna Lund en dag (som för övrig slutade i ösregn). Det ger mig lite ångest, för snart är det bara en ledig vecka kvar. Varför får man egentligen ångest för att man har gjort för lite under semestern? Att göra ingenting och slippa alla måsten är väl lite vad den är till för.

Imorgon har jag och Andreas hur som helst planerat en tripp till Kolmården. Det ska i alla fall bli trevligt!

Kommentera här: